lördag 23 juli 2011

23 Juli - Full blom

Hej på er,

Nu var det länge sedan jag uppdaterade igen och som sist så har det hänt en hel del i trädgården. Äpplena på äppelträden växer så det knakar och har nu fått formen av ett grönt fint äpple.

Tyvärr så hann fåglarna ta fatt i alla mina fina körsbär men jag hann i alla fall fota dom. Vi får hoppas på bättre lycka nästa år. Då kanske trädet har vuxit till sig lite och bären kanske håller sig lite gömda bakom alla gröna blad.

Här kommer iat ett foto på de vackra bären.


Några nya växter har fått flytta hem till oss och bor nu i vår nya rabatt. Det ser lite tanigt ut just men om något år eller två så har den nog vuxit upp och fått den vision jag hade tänkt mig. Annars är det ju bara att ta spaden och börja gräva och flytta omkring tills det blir bra.

Här kommer lite bilder.

En av mina absoluta favoriter - MYSKMALVA




En annan favorit med sina undert blå blommor. Lantligt, enkelt och romantiskt...
Förgätmigej


En typisk gammeldags blomma, Pastell Akleya


Har massor med bilder som jag vill visa. Men det får bli en annan dag.
Jag avslutar med en Daglilja i full blom. Så otroligt härlig färg!
Eller vad tycker Ni?


ps. Vad har Ni för favoritblomma i Er trädgård?

Kram P

1 kommentar:

  1. Hej, hej! Jag hittade nyss till din blogg genom zonindelningen på samma blogg som du registrerat dej på! Kul att kolla runt på bloggar i samma zon tycker jag :)
    Vad kul att du börjat intressera dej för trädgård, det är ett intresse som jag verkligen delar. Jag har börjat förstå att trädgården är ett livsprojekt som man alltid kan utöka, dela, plantera, flytta växter och komma på olika projekt varje år. mvh nettan

    SvaraRadera